Deurcommunicatie

Ontdek hier alle antwoorden op jouw vragen omtrent deurcommunicatie

Vragen en antwoorden

  • Er kunnen maximaal vier monitoren of handsets worden aangesloten op een oproep in een 2Voice-systeem. Ze gaan in volgorde over. Het apparaat met intern adres 0 gaat eerst over, dan het apparaat met intern adres 1, dan het apparaat met adres 2 en tenslotte het apparaat met adres 3. De oproep kan op elk apparaat worden beantwoord. Bij een video-installatie krijgt alleen de monitor met adres 0 het beeld van het oproepende deurstation. Als de oproep op een andere monitor wordt beantwoord, wordt het beeld op die monitor weergegeven. Dus definieer het apparaat dat het meest zal worden gebruikt voor adres 0

  • Ja, natuurlijk, al onze systemen bieden nu de mogelijkheid om bezoekersoproepen te beantwoorden met de smartphone. U kunt kiezen voor een collectieve Tel2Voice-oplossing waarbij u de keuze hebt: de bewoners kunnen antwoorden met de audio- of video-intercom, de vaste telefoon, de smartphone... Als een bewoner alleen met zijn smartphone wil antwoorden, kan hij ook een Callme-box aanvragen, die aan zijn eigen internetbox kan worden gekoppeld.

  • Een digitaal scrollend naamplaatje is compacter dan een knopplaat met grote capaciteit. Deze verkleining verbetert de mechanische stevigheid, het verwijderen van de etikethouders zal ze op den duur beschadigen, het scroll-systeem vereenvoudigt het beheer van de namen.

  • Als de installatie al bekabeld was, kunt u het net zo goed bij deze betrouwbare optie houden, die ook compatibel is met de smartphone. Als er geen problemen zijn met de GSM-ontvangst in de omgeving, dan is draadloos ook geschikt! U kunt ook plannen om de draden op hun plaats te houden zodat u, indien nodig, de bewoners de mogelijkheid kunt bieden om op een later tijdstip audio- of videostations te installeren. De prijs is dezelfde, maar u moet niet kiezen zonder inzicht in de problemen en toepassingen van elke bewoner en het behoud van oplossingen voor schaalbaarheid ....

  • Neen, dit is helaas nog niet mogelijk momenteel.

  • Alpha, Sinthesi S2 en Steel, Mikra, ELEKTA zijn enkele typen buitenposten die beschikbaar zijn in de URMET-catalogus en zijn standaard al geconfigureerd voor een basissysteem met stijgleiding.

  • In een 2Voice-systeem is het mogelijk om maximaal 64 secundaire buitenposten aan te sluiten, d.w.z. 2 secundaire buitenposten per stijgleidinginterface 1083/50.

  • Er kunnen site-specifieke schema's aangevraagd worden. Bij de voorgeprogrameerde kits voegen we steeds een schema toe voor de elektro-installateur.

  • U kan technische documentatie terugvinden op het documenten-gedeelte op deze website.

    Bekijk ze hier.

  • Je kan het volledige configuratie-schema hier bekijken.

     

  • Onze voorgepregrammeerde Video Kits 2Voice worden geleverd met een videoverdeler 1083/55.

    Dit wil dus zeggen dat de installatie in BUS kan gemonteerd worden.

  • 2Voice is ontworpen met installateurs en hun werk in gedachten. Gevormd door de meest recente behoeften en mogelijkheden, vertaalt het de wensen van de markt naar innovatie en voordelen. Slechts twee draden, en nergens meer, vanaf het entreepaneel tot aan het binnentoestel.

  • Dit is afhankelijk van de bekabeling, topologie en videoverdelers maar er kunnen 127 binnenposten op een kolominterface aangesloten worden.

  • De binnenposten worden geprogrammeerd met DIP-switchen. Bij de buitenposten verloopt dit met de smartphone, DIP-switchen of keuzemenu, dit is afhankelijk van het type buitenpost.

  • De Alpha van Urmet is programmeerbaar v ia de webbrowser van de smartphone (er is geen speciale applicatie nodig). Het kan ook via een keuzemenu door combinatie van drukknoppen. De configuratie met smartphone is het meest aan te raden, omdat alle parameters te bereiken zijn.

  • Via DIP-switchen

  • Dit kan via de applicatie call me.
    Hiervoor
    dient wel een bepaalde procedure gevolgd te worden om je smartphone met de installatie te verbinden.

  • Er zijn 3 verschillende fases. De eerste fase wordt gedaan door de installateur, deze procedure is identiek aan de call me interface. De tweede fase wordt uitgevoerd door de beheerder via de call me manager software via een pc. De beheerder maakt voor de bewoners een QR code. In de derde fase koppelen de bewoners hun smartphone aan de installatie, met behulp van de call me applicatie en QR code die gemaakt is door de beheerder. In de praktijk kan één persoon de verantwoordelijke zijn van de verschillende fases.

  • Een extra voeding is niet nodig voor extra binnenposten. Voor de call me interface moet dit in bepaalde situaties voorzien worden (afhankelijk van de bekabeling en aantal monitoren met call me interface).

  • 127 users kunnen er in theorie verbonden worden. In bus verbinding en afhankelijk van type bekabeling kunnen er 32 videofoontoestellen verbonden worden met een busverbinding. Met de videoverdeler 1083/55 kan dit gaan tot 127 videofoons ( niet alle kabeltypes laten dit toe).

  • Wij geven 2 jaar garantie na aankoop bij Vander Elst. Een marge van 6 maand wordt voorzien, omdat producten gestockeerd worden.

  • Je kan gaan tot 16 hoofdbuitenposten en 64 secundaire buitenposten.

  • De kabel met de meeste performantie is de 2 voice kabel van Urmet. Deze bestaan op een rol van 100 en 200m.

  • Er dient gekeken te worden naar de afstand van de buitenpost naar de voeding en van de voeding naar de binnenpost die het verst verwijderd is. Ook afstanden tussen de kolom interfaces dient nagekeken te worden.

  • Neen, dit maakt niets uit.

  • Ja dit kan, de maximale afstand is wel minder dan met een 2Voice kabel. Voor het verbinden van kolominterfaces raadt de fabrikant 2voice kabel aan.